torstai 5. marraskuuta 2015

Itsearvioinnit

Minulla on ollut tosi hauskaa tehdä töitä tässä ryhmässä. Itse teen yleensä töitä mieluummin yksin, mutta tällä kertaa voin rehellisesti sanoa viihtyneeni todella hyvin. Vaikka meillä on aikataulu venähtänyt, olemme silti tehneet ahkerasti töitä tämän projektin eteen. Välillä on toisaalta ollut pakko muistuttaa taukojen tärkeydestä.
Olen oppinut luottamaan ryhmään. Se on ollut minulle aiemmin vaikeaa, koska yleensä kokemukseni mukaan hommat jätetään viimetippaan ja sen joutuu lopulta kasaamaan yksin. On ollut mahtavaa voida luottaa, että hommat todella tehdään yhdessä ja että muu ryhmä on ollut myös tunnollinen tekemään hommia.
En oikein tiedä, miten tätä voi parantaa, mutta meille Akilleksen kantapäänä on ollut tekniikka. OneDrive ei ole toiminut juuri ollenkaan halutulla tavalla (olen myös saattanut itse mokailla sen kanssa), Elokuvatyökalu tosiaan tiputti videoista audion kokonaan pois ja lopullisen PowerPointin tallentaminen meni päin sanonko mitä.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Itse olen hyvin tyytyväinen meidän suoritukseen.
- Hanna


Kivaa oli, että ryhmätyö sujui hyvin. Huonoa oli se, että tietokone ei halunnut toimia. Oli kiva tutustua Sokoshotellin henkilöstöpäälikön normaaliin arkeen. Olisin halunnut kuulla enemmän hotellin historiasta kierroksen aikana.
- Iida


Mielestäni tätä projektia oli tosi kiva tehdä ja haastattelun seuraaminen oli mielenkiintoista ja sen kuvaaminen oli erilaista ja mukavaa puuhaa. Ryhmämme yhteistyö sujui hyvin ja tulimme toimeen keskenämme. Vaikka tekniikka temppuili niin saimme projektistamme valmiin ja hienon työn.
Opin paremmin kuuntelemaan ja ottamaan huomioon toisten mielipiteitä.
- Jenica


Tykkäsin tehdä tätä projektia, vaikkakin tulin jälkeenpäin mukaan ryhmään. Pääsin haastattelemaan Sokoshotellin henkilöstöpäälikköä. Alussa jännitti ja sanat menivät sekaisin, mutta loppujenlopuksi haastattelu meni ihan hyvin.
Opin projektissa omien ja toisten mielipiteiden tärkeyden ja sen että parhain projektista tulee kun kaikki ovat saaneet vaikuttaa työhön. Tekniikan kanssa oli ongelmia, joten jouduimme säätämään videoiden kanssa monta tuntia, jotta saimme työmme valmiiksi.
- Venla

tiistai 3. marraskuuta 2015

Ryhmätyöpäivä 3.11

Tänään kokosimme yhteen videot haastattelusta, jotka kuvasimme Sokos Hotellilla.

Valitsimme videopätkät ja latasimme ne yksi kerrallaan Outlookista Elokuvatyökaluun, jonka kanssa meillä oli huomattavia hankaluuksia. Kun saimme kaikki haluamamme videot ladattua elokuvatyökaluun huomasimme, että audio puuttui kokonaan.

Päädyimme kokoamaan videohaastattelun Powerpointille, joka oli loppupelissä ehkä parempi vaihtoehto kun videopätkien kokoaminen yhteen.

Power pointilla emme voineet leikata videoita mutta loppujen lopuksi se ei haitannut yhtään. Kysymykset ovat yläotsikossa ja video tekstin kohalla.

Tämä oli meidän ratkaisumme siihen että video ei heitä audiota pois. Lähetämme vielä tämän haastattelun Sokos Hotelliin, kun se on valmis.


torstai 29. lokakuuta 2015

Ryhmätyöpäivistä 27.10 ja 29.10

Meidän työryhmään kuuluu:

Iida, projektipäälikkö
Jenica, sihteeri/bloggari
Venla, haastattelija
Hanna, kuvaaja


Meille oli sovittuna tapaaminen Heidin kanssa klo. 11.00 Sokoshotelli vaakunaan. Kun saavuimme Vaakunaan otimme kuvia ympäristöstämme mm. laiturilta. Saavuttuamme sisälle ja tavattuamme haastateltava Heidi siirryimme ensimmäisenä "lapsiparkkiin", jossa harjoittelimme haastattelua etukäteen käymällä kysymyksiä ja Heidin vastauksia läpi.

Sitten menimme Tornisaunaan kuvaamaan haastattelua. Kuvasimme videon siten, että lopetimme kuvaamisen jokaisen kysymyksen ja vastauksen jälkeen. Videoimme haastattelun kahdelle tabletille, jotta saimme videon kahdesta eri kuvakulmasta ja että pystymme valitsemaan paremman pätkän videoista. Haastattelu sujui hyvässä hengessä ja aika rennosti, vaikka sekä haastattelijaa että haastateltavaa jännitti. 

Haastattelun jälkeen Heidi esitteli meille paikan kokoustiloja ja kävimme katsomassa Sokos Hotellin neljää erilaista huonetta. Ensimmäisenä ja viimeisenä kävimme katsomassa Twin-huonetyyppejä, toinen huone oli Standard ja kolmas Suite.

Suite
(Teuvo Lomanin suunnittelema)








Standard










Twin



Kokoustiloista näimme kolme; Jaarlin, Linnanneidon ja Tornisaunan.




Tornisauna

Linnanneito

Jaarli


Torstaina 29.10 valikoimme videoista onnistuneimmat videopätkät ja siirsimme ne erilliseen kansioon. Sitten tallensimme videot OneDriveen. Fiiliskuvia loppuun.